Je bent hier:

Kwaliteitsbeleid


We bewaken de kwaliteit van zorg voortdurend en optimaliseren deze waar nodig. Werken aan kwaliteit is in ieders belang en zoekt naar een evenwicht waar alle betrokkenen (gebruikers, personeel, context, maatschappij) beter van worden.

We doen jaarlijks een zelfevaluatie om, op basis van de resultaten, planmatig en doelgericht na te gaan waar we de werking dienen te versterken en/of bij te sturen. Dit doen we door verbeteracties uit te werken.

De Steiger heeft een kwaliteitshandboek, dit is het geheel van voorschriften, procedures en werkinstructies ter verbetering en waarborging van het kwaliteitsbeleid binnen De Steiger. Het helpt ons om op een professionele, gestructureerde en voorgeschreven manier te werken.

Dit kwaliteitshandboek kan steeds ingekeken worden, daarvoor maak je een afspraak met Pieter Jegers, kwaliteitscoördinator, via de contactpagina of spreek je één van onze medewerkers aan die je verder zullen helpen.

Via deze website kan je reeds heel wat info terugvinden, zoals je rechten in de integrale jeugdhulp, info over onze leefgroepen, bepaalde procedures,... dit is te vinden bij het onderdeel documenten.

Ontevredenheid - klacht
  • We hebben een interne klachtenprocedure die je kan lezen door HIER te klikken.
  • Ons klachtenformulier kan je HIER downloaden.
  • Als je ondersteuning wilt bij het indienen van een klacht, kunnen we hierbij hulp bieden.
  • Indien we samen geen oplossing vinden kan je met je klacht terecht bij de JO-lijn.